آخرین اخبار
کد مطلب: 80220
مشکلات آنتونف ‌140 قبلاً تذکر داده شده بود/ درخواست اعضاي کميسيون عمران براي احضار وزير راه به مجلس
تاریخ انتشار : 1393/05/20 10:33:43
نمایش : 2533
يک نماينده مجلس با بيان اينکه به دنبال بروز سانحه هواپيماي ايران‌140 کميسيون عمران فردا از فرودگاه مهرآباد بازديد مي‌کند، گفت: درخواست اعضاي اين کميسيون براي احضار وزير راه به مجلس است و مشکلات ايران‌140 قبلاً تذکر داده شده بود.
به گزارش سلام لردگان،  محمد دامادي نماينده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس درباره موضع کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در سانحه روز گذشته هواپيماي ايران 140 که در حوالي فرودگاه مهرآباد تهران رخ داد، اظهار داشت: تمام جوانب اين موضوع توسط کميسيون عمران مجلس بررسي خواهد شد.

وي با ابراز تأسف از جان باختن هموطنان در اين سانحه هوايي‌ و با تسليت به بازماندگان اين حادثه‌ ادامه داد: با توجه به وقوع حادثه سقوط هواپيماي مسافربري در تهران، اين موضوع در دستور کار فوق‌العاده کميسيون عمران مجلس قرار گرفته است.

عضو کميسيون عمران مجلس بيان کرد: پس از وقوع اين سانحه، به پيشنهاد اعضاي کميسيون عمران، از رئيس کميسيون عمران خواسته شد وزير راه و شهرسازي جهت پاسخگويي درباره اين حادثه و تنوير افکار عمومي به مجلس احضار شود.

وي با اشاره به اينکه کميسيون عمران بسيار فعال بوده و حوادث اين چنيني را پيگيري مي‌کند، گفت: پيش از اين نيز رئيس کميسيون عمران مجلس بارها بر رعايت مقررات ايمني در حمل و نقل هوايي، زميني و دريايي مسافري تأکيد کرده بود.

نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي‌ افزود: يکي از مواردي که در دستور کار کميسيون عمران مجلس قرار دارد، بررسي اين موضوع است که آيا هواپيماهايي در که در خطوط هوايي کشور پرواز مي‌کنند، استانداردهاي لازم را دارند.

عضو کميسيون عمران مجلس ادامه داد: حتي پيش از اين يکي از نمايندگان مجلس در صحن مجلس مواردي را در مورد هواپيماي ايران 140 عنوان کرد، مبني بر اينکه اين هواپيما مشکلاتي دارد و قابليت پرواز ندارد.

دامادي تاکيد کرد: به هر حال منتظر اتمام بررسي‌هاي تيم بررسي سانحه سازمان هواپيمايي کشوري هستيم تا علت وقوع اين حادثه مشخص شود.

وي اضافه کرد: تصميم بر اين شده است که اعضاي کميسيون عمران مجلس روز سه‌شنبه هفته جاري از فرودگاه مهرآباد‌ بازديد ‌کنند؛ در اين بازديد وزير راه و شهرسازي، رئيس سازمان هواپيمايي، مديرعامل شرکت فرودگاه‌‌هاي کشور و ديگر دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوايي کشور ‌حضور خواهند داشت که به سؤالات اعضاي کميسيون عمران پاسخ مي‌دهند.

عضو کميسيون عمران مجلس يادآور شد: البته اي کاش همه اين پيگيري‌ها قبل از بروز حادثه رخ دهد، اما به هر حال در راستاي کاهش سوانح حمل و نقل هوايي بايد ايمني در اولويت باشد.

دامادي با تاکيد بر اينکه وزارت راه و شهرسازي بايد هشدار‌هاي کارشناسان و نمايندگان مجلس را جدي بگيرد، يادآور شد: در کنار سوانح حمل و نقل هوايي، حوادث رانندگي نيز روزانه موجب جان باختن تعداد زيادي از هموطنان‌ مي‌شود.

عضو کميسيون عمران مجلس اظهار داشت:‌ در سيستم حمل و نقل جاده‌اي نيز نقاط کور و گلوگاه‌ها بايد رفع شود، تا شاهد کاهش سوانح رانندگي باشيم؛ کميسيون عمران مجلس بارها اين موضوع را به وزارت راه و شهرسازي تاکيد کرده‌ است، تا گلوگاه‌هاي جاده‌اي را رفع کند.

انتهاي پيام/ب

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس